dissabte, 19 de desembre del 2009

El Barça ja és hexacampió



El Barça és el millor equip del món de la història, després de guanyar a la prorroga amb un partit fluixet per fi ha aconseguit un torneig que se li resistia des de fa anys, el Mundial de clubs. Ha marcat Pedro que és l'unic que ha marcat a totes les competicions i Messi ha marcat la victoria i ha fet un gol des del cor. Per fi ho ha guanyat tot :D. Un any màgic i ple d'il·lusions on la gent vol que es repetixi i que el Barça segueixi guanyant titols, sobretot la Champions al Bernabeu jeje. S'ha convertit en un equip gran gràcies al Pep Guardiola, Pepteam, Pepshow...varis noms ha rebut aquest equipàs llegendari que deixarà impremta i que serà difícil d'oblidar.
Sang culé, cor català ^_^ Sempre amb el Barça (L)

diumenge, 6 de desembre del 2009

Buenafuente presenta El intermedio


Sense paraules, és bonissim el Buenafuente i els seus tirants amb la bandera 'espanyola' jeje


L'acudit del Raul és bo igual que les escenes del ZP corrents i escapant-se de tot jeje


Que bo l'anunci del Nadal xD


Buenafuente és unic, a tothom li agrada més i a mi també.

En la meva opinió triomfa més qualsevol programa fet per Buenafuente que no pas pel Wyoming.
Per qui no ho sapiga La sexta va fer un experiment: intercanviar els presentadors d'El intermedio (El Gran Wyoming-gravat a Madrid) i de Bfn (Buenafuente-gravat a Barcelona).

dissabte, 5 de desembre del 2009

Els nois d'història

Fitxa tècnica

Títol: Els nois d'història
Direcció: Josep Maria Pou
Any: 2008
Text: Alan Bennett
Intèrprets:
   Maife Gil
   Josep Minguell
   Nao Albet
   Jordi Andújar
   Javier Beltran
   Oriol Casals
   Alberto Díaz
   Xavi Francès
   Llorenç González
   Jaume Ulled
   Ferran Vilajosana
   Josep Maria Pou

Sinopsi

Els nois d'història és un dels millors textos de Bennett, una comèdia immensament divertida sobre el valor i el sentit de l'educació. Un text tan profund com brillant, tan commovedor com reflexiu. L'obra se situa en una escola anglesa d'educació secundària, on un grup de joves es preparen per als exàmens d'ingrés a Oxford i Cambridge. Aquesta situació permet a l'autor qüestionar si l'educació s'entén com un camí cap a l'èxit o com un camí cap al coneixement i la maduresa vital. Es va estrenar el 2004 al Teatre Nacional de Londres sota la direcció de Nicholas Hytner i va causar sensació només posar-se en escena, fent després temporada a Broadway i acaparant nombrosos guardons, entre els quals sis premis Tony i tres Olivier.





Una molt bona obra de teatre amb molt bona posada en escena on el tema principal és l'educació ja que no tothom la dona igual i hi ha algun profe que no li agrada com educa un altre profe. També podem escoltar com en l'obra hi han actors que parlen amb un perfecte francès a admirar.
Un 10 a l'obra, més ben feta impossible ;)

dimarts, 17 de novembre del 2009

Fecinema (Festival de cine a Manresa)

Festival Internacional de Cine Negre. Del 18 al 22 de novembre

http://www.cinemanresa.com/fecinema/?language=ca

Benvinguts a un dels festivals de gènere més importants d’Europa, malgrat la seva especialització en el cinema negre o policíac, aquest certamen ha volgut obrir la seva pantalla a altres especialitats que també tenen un gran nombre de seguidors entre els amants del gènere negre.
Presentem una secció de cinema fantàstic que ofereix una interessant programació, des dels seus inicis amb la col·laboració del Festival Internacional de Cinema de Catalunya a Sitges, i la Setmana de Cinema Fantàstic i de Terror de Donostia. La secció pantalla d’actualitat presenta els llargmetratges de cinema d’autor que el comitè de selecció considera prou interessants, i que no tindrien cabuda per la seva temàtica, en altres seccions del festival.

Les retrospectives estan dedicades als Premis d’Honor de cada edició, mentre que s’ofereix una plataforma als joves directors mitjançant el concurs de curts, i una interessant programació a nivell popular i amb entrada lliure a l’espai Placidoscope, on es programen cicles concrets per reviure les èpoques més interessants dels generes negre i fantàstic.

dimecres, 4 de novembre del 2009

Panoràmica del cinema a Catalunya

Els orígens. L’època muda

La primera exhibició del Cinématographe Lumière es va fer a Barcelona cap el 20 de desembre de 1896. Poc abans s’havia fet a Madrid i lògicament a París (el 28 de desembre de 1985). Aquell esdeveniment es va produir a la casa de fotografia Napoleón, ubicada a la Rambla. Abans i després d’aquestes dates s’havien presentat altres invents relacionats amb el que seria el cinema, com les llanternes màgiques, però en aquells moments tots ells tenien un interès més científic que artístic. Eren simples imatges en moviment que despertaven la curiositat i res més, ningú no podia pensar en les seves possibilitats futures. Les primeres filmacions a Catalunya les va fer Fructuós Gelabert, cineasta i inventor, considerat com el fundador de la cinematografia catalana, i espanyola. El 1897, després d’alguns documentals, Gelabert filma la primera pel·lícula de ficció espanyola, Riña en un café. Després crearia la productora Films Barcelona i adaptaria obres teatrals com Terra Baixa (1907) i Maria Rosa (1908). Altres noms dels pioners catalans són: Albert Marro i Ricardo de Baños, que amb Hispano Films van fer pel·lícules procedents de la literatura, però també actualitats, films com Don Juan Tenorio (1908), Don Joan de Serrallonga (1910), Justicia del rey Felipe II (1910) o Don Pedro el Cruel (1912), seguint així les experiències italianes del film d’art. Un dels grans noms, un autèntic innovador del cinema –junt amb el francès George Méliés– va ser Segundo de Chomón, un home d’imaginació i recursos tècnics prodigiosos, que va filmar a Catalunya entre 1902 i 1905 pel·lícules que exploraven a fons el cinema i incorporaven els trucatges més sorprenents com El hotel eléctrico (1905), un geni fonamental pel devenir del cinema reconegut a nivell mundial
A partir del 1908, allò que al principi havia estat un simple entreteniment es comença a convertir en un espectacle popular i intervenen els poders fàctics, atemorits per les seves repercussions, apareixent la censura a diferents nivells. Els cineastes donen a la gent el que li agrada i que, normalment procedeix del teatre i la literatura, melodrames, comèdies i sarsueles. Francesc Gelabert enlluerna amb títols com Corazón de madre (1908) i Amor que mata (1908). El 1914, Barcelona és la capital del cinema espanyol, el centre de producció de tota la indústria cinematogràfica i una de les ciutats del món amb més sales (140), només darrera de Nova York i París. Els intel·lectuals donen l’esquena al cinema –un fet que ha amainat però que encara dura– però un d’ells, Adrià Gual, crea el 1914 la casa Barcinógrafo amb la que produeix adaptacions de clàssics com El alcalde de Zalamea o La gitanilla (ambdues del 1914). La guerra europea repercuteix en una baixada de la producció i després, el cinema català –i també l’espanyol– copia les tendències que funcionen arreu del món. Cintes còmiques, serials, melodrames, històriques… tractant de guanyar diners oferint el mateix que fa guanyar diners als films estrangers. Comencen a aparèixer els primers cinèfils, gent que veu més enllà, gent que creu amb un futur diferent, en un setè art: Guillermo Díaz-Plaja i Josep Palau funden el Mirador, primer cine club de l’Estat Espanyol. Santiago Rusiñol en presideix un altre. El 1928 surt un manifest d’avantguarda cinematogràfica signat pel grup L'amic de les Arts, en el que figuren com a membres, entre altres, Sebastià Gasch i Salvador Dalí.
El règim republicà no mostra cap interès pel cinema. Tot el contrari, el carrega d’impostos i no el protegeix. A més, els alts costos de la implantació del sonor per la transformació de les sales encara agreugen la situació. No obstant, el progrés és imparable i Catalunya segueix sent capdavantera en el cinema espanyol. El nou sistema també va començar a Barcelona. El gener de 1929 s’estrena el film d’Amic Les Caramelles, sonoritzat pels sistema Parlophon que, com El cantor de jazz, es basa en discos sincronitzats. El mateix director, que no estava content amb els resultats, enregistra la cançó El noi de la mare, cantada per Raquel Meller, amb els sistema nord-americà Western Electric. A finals del mateix any s’estrenen els migmetratges La España de hoy i Cataluña, sonoritzats pel sistema Filmófono, adaptació del Tobis-Klangfilm alemany.

Si voleu saber més sobre una mica d'història: La república. El cinema sonor, El franquisme. La llibertat emmordassada i Cinema en democràcia. Llibertat aneu a http://www.academiadelcinema.cat/ca/historia.html 


Un article fet per Angel Comas
Periodista i historiador cinematogràfic
Febrer 2009

Una ampliació del que fem al Cicle però a Catalunya (no et queixaràs Oscar, comparteixo i amplio coneixements xD)

dissabte, 31 d’octubre del 2009

Sense límits (little ashes)

Título: Little ashes
Año: 2008
Duración: 97 min.
País: Gran Bretaña
Director: Paul Morrison
Reparto: Javier Beltrán, Matthew McNulty, Robert Pattinson, Bruno Oro, Simón Andreu, Vicky Peña, Arly Jover, Esther Nubiola, Ramón Enrich Borrellas, Rubén Arroyo, Marina Gatell, Diana Gómez, Ferran Lahoz, Marc Pujol
Guión: Philippa Goslett
Música: Miguel Mera
Fotografía: Adam Suschitzky
Producción: APT Films / Aria Films / Factotum Barcelona S.L. / Met Film

El film Narra la joventut de Dalí i la seva relació amb Lorca i Buñuel des del 1922 fins a l'esclat de la guerra. Salvador Dalí arriba a la universitat, a Madrid, amb la voluntat de convertir-se en un gran artista i allà coneix Federico García Lorca i Luis Buñuel. A partir d'aquí comença una relació artística però també personal que, a la pel·lícula, en el cas de Lorca i Dalí, va més enllà de l'amistat però s'estronca del tot amb l'assassinat de Lorca. La història entre els protagonistes va cridar l'atenció de Paul Morrisson, que va acceptar dirigir el film. Per a interpretar-lo van escollir el també britànic Robert Pattinson, protagonista de l'èxit sobre vampirs 'Crepuscle' per a fer el paper de Dalí. L'actor català Javier Beltrán fa de Lorca i Matthew McNulty interpreta el paper de Buñuel.



És una peli que em va costar de trobar. A mi en general em va agradar peró llastima que la V.O. fos amb anglès si la majoria parlen castellà/català (jo la tinc am VOSE). Tots els actors fan una gran interpretació i la trobo ben feta i a més s'apren de la vida de Dalí, Buñuel i Lorca que són persones coneguts culturalment. A mi la peli en si m'ha culturalitzat més en si per aprendre més d'ells. El titul es deu a un quadre seu anomenat Cenicitas.

Llenguatge cinematogràfic

http://llenguatgecinematografic.wordpress.com/
http://www.aulacom.cat/mod/glossary/view.php?id=10

Interessants webs que parlen de coses que ens han anat comentat a classe com l'enquadrament, els plans, la il·luminació, el punt de vista, els moviments de càmara amb videos en el cas del 1r enllaç i en el 2n és un diccionari del llenguatge audiovisual amb algunes imatges
Les dues webs són interessants cara als examens ja que si t'has perdut alguna cosa o no l'has entesa doncs aquí t'ajuden a entendre-la i a més les dues estan en català ja que per a mi és més fàcil